Cindy Horstman Media Manager voor het Nationaal Karperteam NL!
Per heden is Cindy Horstman aangesteld als Media Manager van Nationaal Karperteam NL (heren en dames). Zij zal in deze…
Per heden is Cindy Horstman aangesteld als Media Manager van Nationaal Karperteam NL (heren en dames). Zij zal in deze rol alle externe uitingen van Team NL gaan coördineren en verzorgen.
Cindy Horstman: ‘Sinds dit jaar ben ik gevraagd voor het Nationaal Karperteam NL als hun Media Manager. Uiteraard ga ik geen uitdaging uit de weg. Het wordt hoog tijd om het wedstrijdvissen op WK niveau eens onder de aandacht te brengen onder het publiek. Nederland telt circa 250.000 vissers die een voorliefde hebben voor de karper, één van de sterkste zoetwatervissen van ons Nederlands water. Echter, op wedstrijd gebied is er voorheen vrij weinig aandacht aan gegeven. Dus mijn taak is het om het transparant te maken. Zelf had ik weinig verstand van karpervissen, dus ik draai een jaar mee met alle clinics die geven worden door Jesse Feuerriegel. Hij is bij het Dames en Heren team de Bondscoach. Ik kan je vertellen dat er een wereld voor mij open ging!
Een media manager is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en beheren van mediacampagnes en -strategieën voor Team NL. Hier zijn enkele belangrijke taken en verantwoordelijkheden van een media manager: Het opstellen van mediaplannen die de juiste kanalen en platforms identificeren om de doelgroep effectief te bereiken, coördineren van mediacampagnes en welke info belangrijk is om te laten zien. Welke foto, film maak ik tijdens het WK?. Je komt werkelijk ogen en oren te kort. Je kan je voorstellen als ik op sector A zit en op sector B wordt door Team NL vis gevangen, dat ik daar graag bij ben. Analyse en Rapportage: Monitoren van de prestaties van mediacampagnes en het analyseren van gegevens om de effectiviteit te meten. Onderhouden van goede relaties zoals met de bondscoach, vissers, runners, reserves, sponsoren en andere instanties waar Team NL mee te maken heeft. Ook tijdens de WK’s is het veel netwerken met andere teams. Een media manager speelt een cruciale rol in het verhogen van de zichtbaarheid zoals sociale media of digitale platforms zoals bijvoorbeeld Viswereld. Het is mijn taak om het transparant te maken. En ik geloof dat dit in 2024 aardig gelukt is.’
Viswereld wenst Cindy heel veel succes!