www.viswereld.nl

Forumdag viswereld.nl en vliegvissers.nl 2009

snoek

Verslag Forumdag Vliegvissers.nl en Viswereld.nl 14 november 2009

Na maanden van wachten, was het eindelijk zover. De vliegvissers.nl en viswereld.nl forumdag op de Bosdijk ging van start. "s Morgens waren we op tijd wakker en na de gebruikelijke rituelen gingen we op weg naar de Bosdijk.

Onderweg een kleine omleiding om dat we Jan oppikten, maar daarna konden we vlot doorrijden. Bij de Breukelen aangekomen kregen we een volgauto. Op de Bosdijk bleken dan Martijn en Bas te zijn, zo waren dus maar even de errsten die waren aangekomen daar. We stonden nog maar kort te praten toen de volgende vissers aankwamen. Vervolgens kwam de een na de ander. Het wachten was op de club uit Almere die na later bleek een toeristische route via Amersfoort had genomen.

Gezellig druk

Om half tien begon iedereen (behalve Bas, vandaag in rol van fotograaf en entertainer) te vissen.

Tegelijkertijd begon de regen uit de lucht te vallen. En het regende soms ontzettend hard. Ook was er veel wind.

Ondanks dat bleef iedereen stug doorvissen. Na ruim een uur werd het eindelijk droog. Jan mistte een snoek en bleef teruggaan naar dat plekje, later lostte hij daar de snoek.

Onderweg kwamen we ook vliegvissers tegen die vertelden dat de wind eigenlijk veel te hard was voor hen. Toch konden zij wel snoek verleiden. Marc had al snoek gevangen, Gerrit had een gelost en Gert had ook al een klein snoekje gevangen. Bij de hengelaars van Viswereld ging het beter. Ben, Dennis en Peter hadden aleen snoek op de kant gekregen.

Tijdens het eten werden de vangsten uitgewisseld en ook werden de verschillende vistechnieken besproken. Dennis liet zijn vaardigheden als hondetrainer zien nadat Bas hem als ongeschikt had gewaardeerd.

Hierna had Dennis er een trouwe volgeling bij, de hond zag zijn brood wel zitten en probeerde nog meer brood te krijgen.

Na de lunch ben ik overgestapt op de Ondex 6 spinner omdat Ben de snoek ook op de spinner had gevangen.

1stesnoek

Een verstandige keuze want ik kon al vrij snel een snoek(je) op de kant krijgen.

Hierna verkeek een baarsje zich op de spinner. Zo was het de hele morgen niets geweest en zo pak je 's middags 2 vissen in korte tijd.

baars

Na nog een stuk verder te zijn gegaan, besloot John te stoppen met vissen vanwege zijn schouder. Ik ben stug door gaan vissen maar heb niets kunnen landen.

Toen bijna iedereen zich verzameld had ben ik ook maar gestopt.

De prijsuitreiking kon beginnen nadat Gerrit, die op de valreep nog een snoek had gedrild, zich bij de groep had gevoegd.

De wisseltrofee ging naar Ben. Die had de grootste snoek.

Wisselbeker

Bij de vliegvissers had Auke de eerste prijs, de tweede prijs ging naar Marc, de derde prijs ging naar Gert. Vervolgens mocht iedereen een prijs uitzoeken.

Bij de Viswereld prijsuitreiking mocht er worden gegrabbeld. Iedereen mocht 2x een greep doen in een zak.

grabbeltas

Shock

Toads :)

Peter

Dennis

Nog een Peter

Jan

Gezellig

Na nog wat napraten kon iedereen zijn weg naar huis vervolgen.

Onderweg naar huis kwamen wij zelf al vrij snel in de file terecht maar toen we daar doorheen waren konden we vlot naar huis toe rijden.