www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Weekendje Lauwersoog 15 tot 18 oktober 2010

snoek

Na een eerdere poging om een weekendje op Camping Lauwersoog door te brengen maar wat niet lukte was er een nieuwe planning. 15 tot en met 18 oktober 2010 stond vast en na het regelen van verlof op het werk kon dit dan ook doorgang vinden. De voorpret was er al een tijd van te voren.

Maar wat moet er allemaal mee? Spinhengels, verticaal hengels, jerbaithengels? Wat gaan we doen. Vanwege de reistijd hadden we besloten de boot thuis te laten. Voor een weekendje vonden we dat de moeite niet waard. Na de keuze voor hengels en aas was het op donderdag de tas met kleren inpakken. Wat eerste levensbehoeften werden in de krat gepakt, zodat we vrijdag ons niet al te druk hoefden te maken. Vrijdag waren we op tijd wakker (dat is ook het voordeel van een wekker zetten), de auto was zo ingepakt en dus konden we op weg naar het hoge noorden. Tomtom ingesteld op strandweg 5, Lauwersoog.

De ergste drukte was al van de weg af en de eerste vakantiegangers waren nog niet op de weg. Een tussenstop bij het tankstation en vervolgens weer doorrijden. Iets vroeger dan verwacht (rond 13.00 uur) waren we bij de camping. Nick was de caravan al voor ons aan het opwarmen. De regen viel inmiddels met bakken de lucht uit. Dat gaf ons mooi de gelegenheid om de caravan naar onze smaak in te richten.

lauwersoog

Later die middag zijn we in de regen even over de camping gegaan. Vervolgens in de auto op zoek naar de supermarkt in Lauwersoog. Daar de weekendbenodigdheden ingekocht en ook nog gezien dat je bij Resaurant Schierzicht heelijk vis kon eten.

Nadat we hadden gegeten vond John het tijd om nog even een rondje langs het water te maken. Dat heeft hij geweten, helemaal drijfnat kwam hij weer in de caravan.

De volgende dag 's morgens regende het nog en ook stond er een flinke wind. Toen het wat droger was (dachten we) zijn we langs het water gaan lopen. John met hengel en ik met fototoestel.

We zijn weer kletsnat geregend.

lauwersoog

's Middags werd het gelukkig droger en zijn we in de auto op de bonnefooi in de omgeving rond gaan rijden en hebben wat plekken afgevist.

Van de mooie natuur in de omgeving hebben we genoten.

Op de terugweg naar de caravan kwamen we langs het eerder genoemde restaurant en hebben daar een lekker menu opgehaald.

De avond hebben we doorgebracht in de caravan.

Zondag zou Nick ons een tour de Lauwersoog geven. We zijn op diverse plekken in havens geweest om te vissen. Ook bij de sluizen van Lauwersoog hebben we gevist.

We hebben allemaal vis in onze handen gehad. Baars beet op de shadjes die we bij ons hadden. Op diverse plekken heb ik niet alleen gevist maar ook foto's gemaakt.

lauwersoog

Uiteindelijk zijn we tegen een uur of drie gestopt met vissen, het was prachtig weer geworden en de vissen wilden niet bijten.

Op weg naar de caravan wederom een tussenstop voor een heerlijk menu. De avond weer doorgebracht in de caravan.

Het was vervolgens al weer veel sneller maandag dan waar we zin aan hadden, dus de spullen weer ingepakt. De auto volgeladen en tegen een uur of tien weer op weg naar huis.

De caravan was een warme plek om steeds naar terug te gaan met de regen. Het was geen straf om daar in te vertoeven. Alles wat een mens nodig heeft zit er in. Het enige nadeel was het weer want als het minder regent ben je toch meer buiten. In de omgeving is genoeg te doen. Wandelroutes, fietsroutes, musea, dorpjes in de omgeving. Je kan eventueel ook nog een uitstapje maken naar een van de wadden eilanden. Qua natuur is er genoeg te zien. Op de camping scharrelen de konijntjes rond, vogels in allerlei soorten en maten zijn er te zien. Zelfs de arend hebben we zien zweven. Viswater hebben we ook genoeg gezien. Traileren kan vlakbij de camping en dan kan je met de boot veel wateren afvissen. Het lauwersmeer is ontzettend groot.

De caravan kan geboekt worden via de website, en je kan tevens zien welke datums er nog beschikbaar zijn : Klik hier voor de site

En foto's zeggen meer als woorden, hier onder nog een paar foto's uit de omgeving van Lauwersoog.