www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Zondag 8-11-2009

staart

Vandaag zijn we met Ies en Hans op groot water geweest voor weer een dagje trollen.

John wilde de electro motor ook uitproberen dus gisteren zijn we druk bezig geweest om alles alvast klaar te zetten.

Vanmorgen ging veel te vroeg de wekker (of wij lagen weer eens veel te laat in bed). Na de nodige koffie en gehaast waren we gereed voor vertrek. Bij de garage stonden Hans en Ies al te wachten. Dus wij de boel gereed maken en de boot aanhaken en toen konden we op weg naar het water.

Daar aangekomen, het standaard ritueel en terwijl de zon de mist probeerde te verdrijven konden we op zoek naar de vis. Ik begon met plugjes in de kleur wit. Nou dat was vandaag geen succes.

Ook John was al volop aan het wisselen en hij deed de pikefighter er aan. Onder het mom van het wordt vandaag toch niets, dan geven de PF nog maar weer een kans. Vangen doet dat kreng toch niet. Nou, na een paar meter was het al raak. Een snoekje van ongeveer 50cm vond het wel een appetijtelijk hapje en hing bij John aan het aas. Naast de boot onthaakt kon deze zijn grote broers en zussen overhalen om ook zo'n speciale piercing te halen.

Niet lang er na had ik op mijn firetiger Wiggle O een hanger. Dat het hier om een grotere snoek ging was al snel duidelijk. Het duurde dan ook best wel lang eer deze vechtersbaas in de solution lag. Bij nameten bleek deze 82 cm te zijn.

IMG_1245 (70K)

Hierna bleef het een tijd rustig op veel vuil na. Regelmatig kwamen slierten plastic naar boven.

Tot op een moment dat ik wel een hanger had. Die vis nam me toch een run. Hij spurtte er vandoor en bleef maar in het diepe water. Na een flinke poos kwam hij dan eindelijk in het zicht en konden we vaststellen dat het hier om een nieuw PR voor mij ging.

Wat een joekel van een Brasem. Vals gehaakt in de rugvin kon John deze vis van wel 60cm weer bevrijden. Ik had er wel mee op de foto gewild, maar de brasem dacht ook, ik ben los en ik ben weg!

Stug doorvarend waren we druk bezig met steeds de pluggen schoon te maken. Tot John op een gegeven moment met begon te mopperen over de hoeveelheid troep die op de bodem lag.

Hij draaide de pikefighter binnen om zijn haken te ontdoen van het vuil, bleek dat vuil een snoekje van 42cm te zijn. Zwom er toch nog vis tussen het vuil.

Hierna bleef het rustig. Regelmatig moesten we de haken ontdoen van vuil, maar een vis zat er niet meer aan. Dus zijn we maar even gaan eten op een steiger. Hans en Ies hadden de hele morgen nog geen stootje beet gehad.

Na de lunch waren zijn nog maar amper onderweg en zagen wij hoe Ies een snoek de boot binnenhaalde.

Hierna zijn we nog wat rond wezen varen maar van vis vangen kwam het niet meer. We hebben de boel de boel gelaten en zijn gaan traileren en na nog een poosje napraten vertrokken naar huis. En het varen met de electro motor is na even oefenen goed bevallen.