www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Missie geslaagd, jerk-combi goed gekeurd!!

snoek

Na een weekend niet gevist te hebben en John wel die ook nog eens mooie aantallen wist te vangen, wilde ik dit weekend ook weer vissen.

Gisteravond veel te laat naar bed, vanmorgen ook laat er uit.

Na eerst op ons gemakkie wakker te zijn geworden is John bezig gegaan met een spinner combi voor mij.

Ik hoefde alleen te beslissen welk blad er op moest en uit onze ruime collectie druppels 9 moest ik er een kiezen.

Wikken en wegen, en toen besloten een soort van baars achtige te kiezen.

Vervolgens brood smeren en de spullen klaar zetten om op pad te gaan.

De auto was zo ingeladen en de stek hadden we al gekozen. Bij de stek aangekomen waren de verwachtingen toch wel hoog. Zou de spinnercombi dressuur doorbrekend gaan werken?

Aanvankelijk bleef het stil, maar opeens was het toch zover. Ik had de eerste snoek van de dag op de spinnercombi. Alleen voor een foto kwam John aangelopen want voor het formaat hoefde dat niet.

snoekje

Omdat het de eerste was :

Niet veel verder had ik een losser. De spinnercombi werkt!!!
De volgende hanger liet niet lang op zich wachten.

snoekje

Het ging lekker bij mij, maar John mistte de nodige snoeken.

Ik mistte nog een baars van PR formaat. Om een eindje verder de spinnercombi zo dicht langs het riet te gooien dat het nog een toer was om die weer fatsoenlijk terug te krijgen. Toen ik met een ongecontroleerde ruk de spinnercombi om een rietstengel met een sigaar had getrokken bleek er ook nog een baarsje aan hangen. De dreg zat om de steel en toen ik die los had viel het baarsje ook weer terug in het water.

We kwamen op een gegeven moment bij een kommetje en voor John was het daar erg frustrerend. Aanbeet na aanbeet mistte hij. De snoek sprong zelfs achter aas het water uit, maar vangen ho maar. Een eindje verder zeg ik nog tegen John: dat er hier geen snoek te zien is. We verwachten ze zo onder de water planten vandaan. Niet veel verder gooide ik weer in. Ik zie vanuit mijn rechteroog een kolk en de spinnercombi is vlakbij de kant als er een mooi formaat snoek op knalt. Deze schiet weg, schud een keer en los is hij. Balen! Het was eindelijke en mooi formaat snoek.

Weer een eindje verder vang ik weer een snoekje. En niet veel verder mist een snoek mijn aasje. En een stukje verderop heb ik weer een snoekje aan mijn aasje hangen.

Dat was snoek nummer 4. Wat een feest vandaag voor mij.

Op een kruispunt aangekomen vraagt John wat doen we. Ik vind doorvissen want John moet ook wat vangen. Dus lopen we verder en verder.

Ondertussen word ik moeier en moeier. Steile kanten worden nog maar met moeite beklommen. Het zweet loopt al overal over mijn lichaam. Maar ja, John moet nog iets vangen. John vist ook fanatiek door terwijl bij mij het fanatisme er al af is.

En weer staan we op een punt. John vraagt: wil je nog door. Ja dus, want John heeft nog niets behalve missers. We klauteren een dijk over en daarachter ligt een mooi slootje. John gaat voorop en ik heb net 2 worpen gedaan als ik een hoop gespetter hoor. Yes, John heeft vis!

En wat voor een, de snoek is vol over de BBZ geschoven.

Gulzige snoek

Onthaken wordt een lastig karwei, de dreggen moeten geknipt worden.

Waar is de bbz?

Tot slot een release foto, waar de vis niet voor wilde poseren:

Release

Haar staart is nog net te zien.

Hierna is het mooi geweest, we slaan stukken water over en proberen de kortste weg naar de auto te lopen.

Af en toe pakken we nog wat water mee en vissen dat af.

Dat levert mijn nog een misser op.

Moe maar voldaan zakken we later in de auto stoelen. De spinnercombi is vandaag voor mij een superaasje geweest. John heeft gelukkig nog een hele mooi snoek weten te vangen. Dat was dan ook de grootste van de dag. 74cm. De snoekjes van mij hebben we allemaal niet gemeten, ik denk dat de grootste een centimeter of 45 was, de kleinste 25cm.