www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Zaterdag 29-08-2009

boot

Vandaag zou het eindelijk zo ver zijn. Onze boot zou zijn vuurdoop krijgen. Met een aantal mensen van het forum hadden we afgesproken bij een mooi watertje bij ons in de buurt, met de bedoeling er een gezellig dagje van te maken. Dus vanmorgen ging de wekker om vijf uur zodat we op tijd onderweg zouden gaan en alles op ons gemak zouden kunnen doen. Bij de garage kwam Ies met Hans zodat we gezamenlijk op weg gingen. We waren rond 7 uur al bij de trailerhelling en hebben de boot gereed gemaakt voor zijn doop.

boot (39K)

Het traileren ging voorspoedig en ook Ies kon vlot daarna traileren. Jan was er ook al zijn boot gereed aan het maken en kon daarna traileren.

Niet lang daarna kwamen Ben en Henk en Dennis en Pascal aangereden. Het wachten was vervolgens op Hans die aan de verkeerde kant van de brug bleek te staan.

3 boten zijn alvast gaan vissen en nadat Hans was gearriveerd en de spullen bij Jan in de boot had gezet waren we met zijn allen onderweg.

De eerste meldingen van vis kwamen al snel. Zelf had ik zo waar ook voor half elf al 2 baarzen en een snoek gevangen. John moest het met niets doen. Hij bleek niet de enige te zijn zo bleek tijdens het eten. Maar Jan had al een snoek in de boot gehad van 1 meter en 7 cm. Hij was de enige met zijn grote snoek, de rest moest het doen met baars, kleine snoeken en een brasem.

jan (55K)

Jan met de snoek van 107cm

rij boten (31K)

Mooi rijtje visboten tijdens het eten.

Na de soep gingen sommigen nog eerst broodjes hamburger maken, de rest ging stug door met trollen.

Zowel John als ik bakten er niets van. Zoveel aanbeten als ik 's morgens had gehad, zo stil was het nu. John had later op de dag alsnog een mooie vangst, een rare aanbeet.

Na het aanslaan leek het om een kleine snoek te gaan, ze zwom zo gemakkelijk mee naar de boot. Maar eenmaal bij de boot leek het toch om een iets grotere snoek te gaan dan we dachten, eerst kwam er een grote kop omhoog gevolgd door een lang lichaam. Een leuke dril volgende paar keer rond de boot, paar keer onder de boot door en toen was ze moe gestreden.

Ik nam de hengel van John over, en John kon de Solution onder de snoek schuiven en in de boot tillen. Onthaken was zo gebeurd ze zat mooi in het scharnier gehaakt, meetlintje er langs en een vreugde kreet volgde 108cm een nieuw pr voor John.

Tijdens het maken van de foto's bleken de batterijen van beide camera's nog leeg te zijn. . . .

Gelukkig hadden we reserve bij ons zodat we de snoek alsnog op de foto konden vastleggen. John kijkt een beetje moeilijk want de snoek wilde eerst niet geland worden en later bleek die toch behoorlijk zwaar te zijn.

108cm (72K)

Nieuw pr snoek 108cm

108cm (56K)

Na deze snoek hadden wij het wel gehad en na nog wat kleine rondjes te hebben getrold zijn we gaan traileren en hebben op de anderen gewacht. Drinken hadden we genoeg en praat ook. Nadat ook Ben, Henk, Dennis en Pascal waren aangekomen bij de helling hebben we na nog een poos staan te praten het huis opgezocht.