www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Seizoens opening 2011

snoek

Vandaag zijn we naar onze vaste visstek gegaan om de opening van het seizoen te vieren. Gisteravond hadden we alles al klaar gezet en klaargemaakt. Eerder deze week waren de dagvergunningen al gehaald voor onze gastvissers.

We waren zoals gebruikelijk rijkelijk op tijd. Patrick en Maurice waren al bezig met hun boot. Zij waren nog vroeger dan wij, zij gingen dan ook al vrij snel traileren.

Niet lang daarna konden wij ook traileren en dat ging best wel soepel als je na gaat dat ik dat allang niet meer had gedaan. 1 belangrijk punt is wel dat als je hebt getrailerd wel er op letten dat de auto in zijn 1 staat en niet in zijn achteruit . Dat voorkomt een hartverzakking, niet alleen bij mijzelf maar ook bij John.

Ies en Hans waren ook al gearriveerd en konden ook traileren. Het wachten was nu op de groep Amsterdam, die zouden er rond half acht zijn.

Het wachten duurde best wel lang dus zijn we maar een rondje gaan varen. En ja hoor, we waren nog geen 100 meter van de helling of John had de eerste snoek aan de aruku shad hangen.

Nadat deze geland en onthaakt was moest ie toch wel even op de foto.

67cm

Vervolgens gingen we terug naar de helling voor een ontmoeting met de groep Amsterdam. Nadat zij ook vlotjes hun boten in het water hadden gelegd kon iedereen gaan vissen. De wind was ondertussen al flink aangetrokken. Ieder ging een kant uit.

Niet lang daarna had ik de enige hanger van de dag voor mij. Een brasem had mijn aruku gegrepen. John heeft hem naast de boot los getikt waardoor er geen foto's van zijn.

Vervolgens zijn we naar een ander stuk water gegaan. Daar hadden we soms beste aanbeten maar niets bleef hangen. Tot we op de terugweg opeens wel een hanger hadden. Op een plek waar we het totaal niet hadden verwacht ving John op de Bill Lewis een mooie snoek van 81 cm.

81cm

Vervolgens gingen we weer naar het ander stuk. Daar hoorden we van Dennis en Tom dat zij al flink hadden gevangen. 5 snoeken 2 baarzen.

Op dat moment zijn we ook weer gekeerd richting de trailerhelling. Na een stuk varen zagen we hoe Tom weer een vis had. Ditmaal ook een brasem.

Een stuk verder had John weer een hanger. Een mooie snoek had de pikefighter gegrepen, maar 1 dreg zat los. John wilde hem eerst naast de boot lostikken maar besloot dat toch maar niet te doen. Had hij het maar wel gedaan want de snoek was het er niet mee eens en schudde eens flink waardoor de snoek werd gelost en John gehaakt.

auw

Overal bloed

De dreg zat gelukkig meteen goed door zijn vinger. Snel de knipex erbij om de dreg af te knippen en John kon weer zonder pikefighter verder, dachten we....

Er was aan zijn vinger zo veel schade dat we maar even een steiger opzochten om een behandeling te kunnen uitvoeren.

Dennis en Tom kwamen kijken en het was maar even of een ware ehbo post was ingericht om John's vinger te behandelen.

In de boot waren de sporen goed zichtbaar, overal bloeddruppels en vlekken.

Na de behandeling was het tijd voor een welverzorgde lunch door koks Dennis en Tom.

Broodjes hamburger de luxe (voorzien van ei en ham en een snuf peper en een snuf zout) werden geserveerd.

Na de lunch zijn we nog even door wezen vissen, maar dankzij de wind hadden we het wel gehad. Voor de lunch hadden we al afscheid genomen van Patrick en Maurice die het blijkbaar ook wel welletjes vonden.

Ies en Hans vonden het ook wel welletjes en die kwamen achter ons aan. Het vechten met de boot tegen de wind was geen doen.

Het traileren ging wederom soepel. Bij het wegrijden stond de auto nu wel in zijn 1.

Nadat alles was opgeruimd en verhalen waren aangehoord en uitgewisseld hebben we gebeld met Ben. Die was samen met Dennis nog ver weg en waren nog niet van plan te stoppen.

We zijn dan vertrokken naar huis.

Thuis de vinger nog eens geinspecteerd, maar die ziet er al een heel stuk beter uit dankzij de top behandeling van Tom en Dennis.