www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Wiswereld wisselbeker

beker

Zaterdag 26 November 2011 word voor de vijfde keer voor de viswereld wisselbeker gevist.

De auto word s' morgens ingeladen en tegen 7 uur rijden we richting het forumdag water. We arriveren rond de klok van 8 uur bij het water, de vis kleding word aangetrokken.

En het wachten kan beginnen op de forumleden, het wachten duurt niet lang voor dat de eerste aankomen. Handen worden geschud en terwijl iedereen zich omkleed word er al wat afgepraat en gelachen.

De sfeer zit er al heel goed in zo vroeg op de morgen, er word nog een bak koffie of thee gedronken.

Tegen kwart voor negen is de ploeg compleet en er kan gevist worden door de 8 mannen en 1 vrouw.

De groep verspreid zich over de diverse wateren in de buurt van de parkeerplaats, het eerste stuk nemen wij André en Peet een beetje op sleeptouw . Het is voor hun de eerste keer op dit water dan is het altijd goed om een beetje wegwijs te worden op een onbekend water.

Als de 2 groepen mekaar weer treffen , weet ik al vrij snel de eerste snoek van de dag te haken. Een klein fel snoekje is vol voor de SM Striker gegaan.

snoek

De jongens uit Almere gaan naar een voor hun een bekende plek, en wij met ons vieren besluiten de buiten kant af te vissen. Dit levert ons helaas geen aanbeten op, Peet en André gaan op een gegeven moment terug het park in te gaan en daar verder te vissen.

Grietha en ik besluiten nog een stuk door te lopen aan de buitenkant, al vrij snel haak ik snoek nummer 2 van de dag. Deze mag zonder foto weer zwemmen, het is genoeg geweest op dit stuk. We hebben allebei nu wel trek in een bak koffie en gaan naar de auto om daar even een bakkie te nuttigen.

Tijdens de koffie word er kunstaas gewisseld, die mag hier blijven en deze krijgt nu een kans. Twijfel slaat wel toe bij sommige aasjes maar ze krijgen toch een kans, want je weet maar nooit. Na de koffie word het eerste gedeelte weer afgevist, na vele worpen nog geen aanbeet op dit stuk.

Wat gaan we doen het grote stuk op, of richting de wonder sloot van de boys uit Almere. Al snel komen we Dennis en Tom tegen, en krijgen de tussenstand te horen iedereen van die groep heeft wel een snoek gevangen. Alleen Dennis heeft net een aardig prijzig aasje op lang parkeren gezet, diverse reddings pogingen worden ondernomen maar het magen niet baten. Deze ligt op de eeuwige jachtvelden 9

Een brug verder komen we Ben tegen die met een bewoner staat te praten, over van alles en nog wat. En hij verteld ons dat die net een flinke snoek heeft gemist, diverse worpen worden gemaakt maar deze pakt niks meer. Grietha probeert het aan de andere kant van de brug, ook daar mist een snoek haar kunstaas, na diverse worpen wil deze ook niet meer. Dan maak ik de eerste worpen, en dan word de SM Striker hard tegen gehouden. Ik sla beheerst aan en gelijk schiet de snoek onder de brug en tussen de palen door. Na een bizarre dril kan ik haar landen, en dan krijg ik te horen dat Ben het hele gebeuren gefilmd heeft. Meten en foto en ze mag weer zwemmen. De snoek is 85cm de grootste tot nu toe, zou de beker dan toch weer mee richting Ridderkerk gaan.

snoek

Na deze snoek gaan we richting de parkeerplaats, waar de soep en broodjes genuttigd kunnen worden. En voor de liefhebber een lekker flesje bier of limonade.

soep!

De verhalen komen nu allemaal weer te voorschijn, vele worden met een glimlach verteld. En om de andere verhalen word hard gelachen, als je dit zo van dichtbij mee maakt dan denk je toch echt bij je eigen : vissen is in wezen maar bijzaak op zo'n dag als dit.

Na de lunch nemen we afscheid van Peet, Herry en Harm, maar voordat ze weggaan mogen ze zoals altijd even een grabbel wagen in de welbekende vw grabbeltas.

Peet

Herry

Harm

Nadat we afscheid hebben genomen van de 3 heren, gaat de overige groep weer op pad. De wateren worden weer afgevist, al vrij snel komen we weer uit op het stuk waar ik de 85cm snoek ving. Ik Grietha en André houden het vrij snel voor gezien op dat stuk en lopen door. De Almere boys blijven er nog even hangen, om te kijken of ze toch nog wat kunnen haken.

genieten!

Na lange tijd krijg ik de verlossende beuk op de hengel, het is geen snoek maar een vals gehaakte brasem en wat voor 1.

brasem

Rond de klok van 14:15 zijn we terug bij de parkeerplaats, André vind het genoeg geweest en besluit huiswaarts te keren. Ook hij mag natuurlijk even grabbelen in de grabbeltas.

Dré

Nadat we afscheid van André hebben genomen vissen we nog even door, maar we weten niks meer te vangen. Het is genoeg geweest we stoppen er alvast mee, tijdens het omkleden komen de boys uit Almere ook al aangelopen.

Al vrij snel krijgen we te horen dat Ben er 1 heeft gevangen van 94cm, we hadden al een kreet gehoord van de andere kant van het water. Dus we hadden het al een beetje verwacht, dus de beker gaat voor de derde keer naar Almere. En daar mag die nu voor vast blijven staan.

snoek

Tijdens de aprévis word er nog gezellig bij gepraat en een hoop gelachen. Ook word de beker overhandigd en mogen de boys even grabbelen in de grabbeltas.

uitreiking

grabbelen

Na de aprévis worden de handen geschud en er word afscheid genomen. En zo is er weer een eind gekomen aan een gezellige forumdag, met gezellige mensen. Die allemaal het zelfde voor ogen hadden, een gezellige dag ervan maken, met hier en daar een snoek. Helaas heeft niet iedereen gevangen deze dag, maar de gezelligheid was er niet minder om.

Gelukkig hebben we de foto nog van de wisselbeker van viswereld. Ben heeft hem voor de derde keer op rij gewonnen en mag hem dus houden.

beker

Voor de rest willen we iedereen bedanken voor de gezellige dag, en de plannen voor de volgende dag zijn we al mee bezig.

Groet,

John & Grietha

PS
Onderstaande foto's zijn van forumleden die we jullie niet willen onthouden.