www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Nieuw pr Baars

Gisteren hebben we een rustig dagje gehad. John heeft wel een (blank) rondje gemaakt, maar ik had geen zin aan vissen.

Gisteravond vroeg John: Wat gaan we morgen doen? Vissen! Ik was gisteren op het weerbericht afgegaan en al die regen die was voorspeld, daar was niets van terecht gekomen dus zal de verwachting voor zondag ook wel niet kloppen.

Dus tassen en doosjes klaargemaakt toen we bepaald hadden waar we wilden vissen. Brood alvast smeren en op tijd naar bed want het tij zou gunstig zijn zodat we om 8 uur aan de waterkant wilden zijn.

Halverwege de nacht werd ik wakker van de harde regen. Ik dacht nog: Maar goed dat dat nu is.

Om 6 uur ging de wekker en we waren al vlot uit bed. Beneden aangekomen was het buiten aan het regenen. Hmmm, niet fijn. In de keuken huppelde een klein padje rond en die heb ik maar weer buiten neergezet. Ik was net op tijd in de schuur want het begon hard te regenen en te onweren. Helemaal niet fijn. Na een tijdje geschuild te hebben, maar weer naar binnen. De buienradar raadplegen en daar werden we niet vrolijk van, maar we waren niet voor niets vroeg er uit gegaan en klaar wakker, dus auto volgeladen en toch maar op pad.

Via een omrij route kwamen we dan op de beoogde stek uit, want uiteraard was de weg die wij wilden nemen afgesloten. Gelukkig was er een viaduct in de buurt zodat we daaronder de spullen in orde konden maken. Dat was ook wel nodig want ik gooide mijn shadje een eind weg en kwam er achter dat de lijn op was. Gelukkig lag er een reserve molen in de auto dus even molen wisselen en ik kon gaan vissen. Ik bleef wel lekker onder het viaduct staan...

regen

Gelukkig werd het wat droger en zijn we langs de kade gaan lopen. Steeds werden hele stukken afgevist en af en toe werd er al een aanbeet gemist.

John stond op een gegeven moment een half shadje te bekijken. Het achterste deel was er afgebeten. Dat biedt hoop, maar nog beter was het geweest als hij het visje had gevangen.

Ik gooide op die plek ook mijn shadje in het water en miste een aanbeet. De volgende worp weer mis en toen hangen. Wat is het vroeg John en ik had zoiets: ik weet het niet.

Na een tijdje kwam de vis boven en in tegenstelling tot de snoekbaars die John had verwacht kwam een mooie baars boven.

nieuw pr

Ik superblij. Mijn oude PR is gesneuveld met maar liefst 5,5 cm. Deze baars was 42,5 cm.

Hierna zijn we weer door gaan vissen. Missen af en toe aanbeten. John loste een baars, had een roofblei die volgde maar vangen deden we niets meer.

Na een flink aantal buien op onze donder gehad te hebben zijn we weer richting de auto gelopen.

Nog wat sfeerplaatjes:

De overkant van de rivier:

overkant

De ene kant een weg trekkende bui:

regen

De andere kant donkere luchten: