www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Laatste vissessie 2011

snoek

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Na het uitgebreid wakker worden de kleren aangedaan en John vroeg verbaasd wat ga je doen.

Vissen, was het antwoord. Ik wilde mijn blanksessies van de afgelopen tijd goedmaken. Welk water gaan we naartoe? tja, dat wist ik ook nog niet. Ik wist wel dat ik met de jerkbait hengel wilde vissen. Dus moest het doosje klaar worden gemaakt.

John ging langzaam ook zijn spullen bij elkaar zoeken. Hij had koppijn en hoopte daar tijdens het vissen van af te komen. We besloten maar een rondje in de buurt te maken.

Na alles bij elkaar te hebben gezocht, de laarzen en jassen aan, konden we op pad. Ik had me voorgenomen alleen met de witte triple SD te vissen dus die ging alvast aan de speld.

De eerste wateren leverden niets op.

Dankzij de vele regen was het water ook erg groen. Uiteindelijk kwamen we op een stuk waar het water helderder was.

Daar verloor John zijn zijn Iggie rat. Ontzettend jammer dat deze in het water achter bleef. Terwijl John druk was met het opnieuw aanknopen van een onderlijn etc. had ik een eerste misser. Niet veel verder was het raak. Een snoekje van een centimeter of 50 was voor de SD gegaan en had zichzelf weten te haken. Gelukkig waren we niet voor niets op pad.

Een stuk verder, eigenlijk net nadat ik dacht: het wordt toch niets meer vandaag had John een top momentje. 4 aanbeten op een stukje van 10 meter en binnen 10 minuten. 2 ervan bleven hangen, dus John was ook van de nul af.

zwaan

Een eindje verder had John weer een misser, helaas, want dit was er een van formaat. Weer een stuk verder had ik een misser. Proberen had geen zin, de snoek liet zich niet meer zien dus ik tegen John, probeer jij eens. Ik vis een stuk verder uit en ja hoor. Hanger! Mooie vis, hing aan de SD. Ze liet zich makkelijk landen.

90er snoek

We hadden meteen publiek.

Soms is dat knap irritant. Ook in dit geval want er was een die was al 3 weken aan het vissen op snoek en die had nog niets gevangen. Op de terugweg zagen we hem vissen met zijn feederhengel en shad op de plek waar ik de snoek had gevangen.

Een eindje verder voor een duiker had ik weer een hanger. Alleen zat deze in de rug gehaakt. John liep een stuk vooruit en 16 keer roepen hielp niet. Gelukkig was er een man met een hardere stem die John wel hoorde. Even zwaaien en daar kwam hij.

Intussen had ik ook mijn handen vol aan het begeleiden van de snoek die weer de duiker inwilde, zich steeds maar weer in de lijn rolde en zich vastzwom aan een tak die in het water lag. Toch hebben we deze snoek kunnen landen.

80er snoek

De man die John had geroepen zei al. Je hebt het er maar druk mee.... Hij had de andere snoek ook gezien.

We visten nog een stuk door en er kwam nog een man een praatje maken. Wie het was, geen idee maar ik kreeg de indruk dat hij mij wel kende. John kende de man ook niet.

Hierna zijn we teruggelopen naar ander water. Ook daar wisten we geen snoek te verleiden. Er lag wel eentje op de kant van een cm of 35.

Omdat we beiden de benen wel voelden van de wandeling zijn we vervolgens doorgelopen naar een water dichterbij huis. Hier wist ik nog een snoek van 55cm te vangen. John bleef helaas op 2 gevangen snoeken staan.