www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Zondag 23-01-2011

snoek

Vandaag zijn John en ik weer even wezen vissen.

Gisteravond hadden we alles al klaargezet voor vandaag dus toen we wakker waren en de gebruikelijke ochtendrituelen hadden gehad was het de auto inladen en op pad.

Deze dag hadden we ons voor genomen om alleen met de Twist Glyde van NK te vissen, als back-up zouden we wel andere aasjes meenemen. Maar die zouden enkelt aan de speld komen, als de Twist Glyde ons echt in de steek zou laten.

In de buurt opzoek gegaan naar een helder water, zodat we gelijk een filmpje konden maken van de aktie van deze bait voor een testverslag. Echt helder water kwamen we niet tegen jammer genoeg, maar we kwamen wel water tegen dat iets lichter van kleur was dan de eerst bezochten wateren. Dus spullen uitladen, omkleden en het vissen kan beginnen.

Bij de stek aangekomen konden we vrij snel vangen. John had binnen 7 worpen al de eerste hanger. Een mooie 60'er had zijn aasje gegrepen.

snoek

John had vandaag er volop tempo in. Al snel liep hij een stuk vooruit Zodoende kreeg hij niet mee dat ik een volger, een misser en en een volger had. Toen ik hem weer in het zich had, zag ik hoe hij de 2e snoek van vandaag landde. Een mooie snoek van 72 had dit keer zijn aas gepakt.

Een paar worpen er na had ik eindelijk mijn eerste van de dag. Een dappere vis van 55cm was vol over de twistglyde geschoven waardoor er wat knipwerk aan te pas kwam om deze weer te kunnen laten zwemmen.

gulzige snoek

Hierna had John nog een aantal missers en een losser. De losser ging niet voor mijn aas. Een slootje verder mistte John een klein snoekje en niet veel later had ik zo'n dappere dodo van een cm of 20-25cm die de twistglyde volgde. Op een bepaald ogeblik was John naar een ander watertje gelopen. Ik hoorde hem schreeuwen en ging er naar toe. Een lelijke snoek had zijn aas gepakt.

90cm snoek

Mager maar wel een dikke kop.

John's eerste 90'er van dit jaar.

Niet veel verder had ik een volger. Helaas wilde ze bij mij niet bijten maar John wist haar wel te vangen

70cm groot was deze.

Een eindje verder had John al weer een gevangen. Een cm of 65 was deze, maar die heeft John bij de kant laten gaan. Het was tenslotte al nummer 5 voor hem deze dag.

Na nog wat waters te hebben afgevist gingen we voor de nodige vitamines even een hapje doen bij de snackbar.

Hierna konden vol energie weer op pad. Onderweg kwamen we tot de conclusie dat we al ongeveer 20 aanbeten hadden gehad. In een slootje waar John vanmorgen een losser had en ik die niet had gezien gingen we verder vissen. Ik een stukje van John af en ik kreeg me daar een mooie aanbeet.

De twistglyde vistte ik van links binnen en deze was bijna bij de kant toen van rechts uit het midden een snoek vol op het aasje klapte. Na een korte dril kon de snoek worden geland en bleek ze 84cm te zijn.

snoek 84cm

John had toen we verder vistten nog een losser en een volger. Ik heb niets meer gezien.

Bij de auto aangekomen besloten we te stoppen met vissen.

Het was een mooie dag waarbij de snoeken flink los waren.
Ongeveer 26 aanbeten gehad.
John wist 5 snoeken te vangen, ik 2.
Ondanks dat we ander kunstaas bij ons hadden hebben we aleen maar gevist met de twistglyde.