www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Storm water

snoek

Zoals gisteren stond er ook vandaag geen vissen in de agenda. Vandaag zouden we de laatste spullen uit de garage/schuur halen, zodat de timmermannen aankomende week alle ruimte hebben om het dak te vervangen.

Veel vroeger dan gepland waren we om 7 uur al wakker en uit bed, dus op het gemak wakker worden met koffie. Rond half 9 ben ik begonnen met opruimen, alles liep voorspoedig en voordat ik het wist was ik om half tien al klaar.

Nu we toch vroeg klaar zijn, kan er toch nog even gevist worden. 1 blik naar buiten veel wind en regen. Naar welke stek zullen we gaan, bij ons beide komt een stek op waar we laatst met veel wind en regen goed gevangen hebben.

Zou dat vandaag weer zo wezen, de spullen worden in orde gemaakt en we gaan op pad. We lopen de poort uit en we besluiten via een kleine omweg naar het “ storm water “ te gaan.

Op het eerste water aangekomen, is het binnen 5 worpen raak. Een kleine felle rakker van een cm of 50 is vol voor de Triple SD gegaan. Na het nodige knipwerk mag deze weer zwemmen zonder foto. Na dit snoekje, is het Grietha die bij de volgende worp een ini mini snoekje vangt op de Twistglyde. Deze held is niet veel groter dan het kunstaas, deze word in het water onthaakt en we vervolgen onze weg naar het volgende water.

Daar aangekomen word het water secuur uitgeworpen, we weten geen aanbeet weten we daar uit te lokken. Oké nog een laatste worp dan, ik maak de worp wind slaat op mijn lijn, en de Triple SD hangt netjes in een boom. Met wat kunst en vliegwerk word het aasje gered, en we lopen door naar een nieuw watertje hier in de buurt. Vele worpen maken we daar, pas op het laatste stuk mis ik een snoek op de Triple. Maar deze laat zich eigen jammer genoeg niet meer zien.

Op het einde van dit water kunnen we naar rechts richting het “storm water “of we gaan links en we vissen even een ander water af.

Heel het water word afgevist, op 1 aanbeet voor Grietha na weten we niks te haken op dit water. Aanbeet van Grietha was wel mooi, de snoek was zo gretig dat die zelfs een stukje de kant op kwam om het aas te pakken. Zo snel als die op de kant kwam zo snel was die ook weer terug in het water. Na nog een mooie hoek te hebben afgevist van dit water en een plaspauze in het riet, vervolgen we onze weg naar het “storm water”

Daar aangekomen zijn we toch wel een beetje gespannen, zou het weer zo zijn. De eerste worpen word gemaakt, daarna volgen er nog meerdere. Grietha loopt een stukje verder door, en uit mijn ooghoek zie ik Grietha haar hengel in een curve buigen dat betekent maar 1 ding dat is snoek. Een snoek van 50cm water in het water los getikt en we vissen verder, ik loop een stukje terug en de eerste worp is het ook voor mij hier raak. Ook een mooie 50er word onthaakt in het water en we vissen verder. Vrijwel direct erna heb ik alweer een hanger een mooie 60er is voor even de mijne, deze mag even als fotomodel op de foto. Na de release duikt ze gelijk de diepte weer in.

snoek

We vissen dit stuk water nog af maar het is niks meer, we lopen verder door. Ik vis een heel mooi stukje af maar aanbeten blijven uit hier. Grietha staat een stuk verder op en die heeft een snoek gelost, er is een tand blijven hangen in de Twistglyde meer van de snoek heeft ze jammer genoeg niet gezien.

We lopen door naar het laatste stuk van het “storm water” eerste stuk is het niks. Ik passeer een brug en wil gooien. En denk nee hier ligt een mooie snoek voor Grietha. Grietha komt aanlopen ze maakt de eerste worp bij de brug en ze lost een snoek. De tweede worp is het wel raak een felle rakker is vol voor de Twistglyde gegaan. Een mooie snoek van 68cm mag even op de foto.

We praten even na over deze snoek, en ter gelijke tijd maak ik een worp. En vlak voor de kant word de SM Striker vol gegrepen. Na een korte dril kan ik haar onthaken in het water, was wederom een mooi snoekje van 50cm. We lachen er even om hoe het weer gaat op het “storm water”ik loop verder kijk even om en Grietha staat ook alweer met een kromme hengel. Wederom een mooie 50er die zonder foto ook weer mag zwemmen.

We vissen het laatste gedeelte af van het “storm water” maar aanbeten krijgen we niet meer. Wat zullen we doen, gaan we via een omweg naar huis of gaan we tussendoor. Grietha heeft zoiets laten we maar tussendoor gaan, je moet ook aan je schouder denken hé zegt zee tegen me. En gelijk heeft ze daarin, onderweg vissen we nog een paar hotspots af maar dat levert geen aanbeten meer op. Moe maar voldaan komen we thuis, met in totaal 8 snoeken gevangen en eerlijk verdeelt beide 4 snoeken gevangen hoor je ons niet klagen.

Maar onze theorie over het “storm water “ werkte dus weer ?

En als laatste de toppers van deze dag :