www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

14-03-2010 Een dagje met Anthony op stap.

snoek

Deze dag werd een end weg voor ons, maar we hadden een dagje gepland bij Anthony, dus dan gaan we ook. Na een korte nacht stonden 3 wekkers om 6 uur te rammelen. Niet lang daarna zaten we zoals te doen gebruikelijk beneden aan de koffie langzaam wakker te worden.

De spullen hadden we gisteravond al klaar gezet. De Tomtom was ook al met de hulp van Anthony ingesteld. Nadat we goed wakker waren geworden werd het langzamerhand tijd voor vertrek. Auto inpakken, Tomtom aan, tank volgegooid en here we go. De rit verliep vlekkeloos totdat Tomtom ons bijna op plek van bestemming naar een bruggetje had geleid waar in het een midden een paaltje stond. Vervolgens zijn we rond gereden maar aangezien de twijfel toesloeg zijn we bij een macDonalds gaan parkeren en werd de hulplijn ingeschakeld.

We konden naar Anthony's huis komen zodat we dan met zijn allen op pad gingen naar de plek waar het zou moeten gebeuren. Daar aangekomen bleken Thomas en Row er ook al te zijn en na een korte stop gingen we dan op weg naar de stek.

Hier aangekomen konden we de hengels optuigen en gaan vissen. Row had vrijwel meteen al een hanger.

row

Niet lang daarna was het John die een hanger had. Een mooie snoek van 75cm had de freestyler gepakt.

john

Hierna had ik een misser. Een eindje verder kwam Thomas er aan lopen en terwijl ik hem vertel over John's succes heb ik een losser. En John heeft alweer een misser. Ik mag het ook proberen op die plek, maar ik zie helemaal niets.

Na een kort overleg besluiten we met zijn allen een bepaalde route af te lopen en niet naar een andere plaats te gaan omdat het er op lijkt dat ze hier los zijn.

Al vrij snel pakt onze gastheer, Athony een mooie 70+ snoek.

anthony

Het duurt even maar Anthony vangt dan alweer een snoek, en kort er op weer een (86cm).

En zo staat Anthony op 3, Row en John op 1 en Thomas en ik moeten nog even doorvissen.

Op een bepaald moment roept John mij omdat hij een snoek heeft gemist, maar die reageert niet meer op zijn aas. Ik ga gooien met mijn heuker en de eerste keer helemaal niets. De volgende keer tikt een snoek vanuit de diepte zo mijn heuker naar de oppervlakte, weer geen hanger maar voordat de heuker bij de kant is, is hij alweer gegrepen. Een kleine rakker heeft zich vergist....

grietha

Niet lang daarna is het eindelijk succes voor Thomas, terwijl Anthony alweer een snoek moet onthaken. De snoek van Thomas gaat op de foto want het is een mooie snoek van 88cm.

thomas

Vervolgens pakt Anthony weer een snoek, die wordt in het water onthaakt. En dan heb ik weer een misser. Leuk detail... Thomas had Anthony gevraagd of in dat water wel snoek zou zitten... Ja dus.

Ondertussen grossiert John in missers.

We komen vervolgens terug bij de auto voor een hapje. Anthony's moeder had broodjes bakeljauw en pasteitjes gemaakt. Smullen! De erwtensoep hebben maar in het blik gelaten.

Tijdens het eten bleek al dat de wind flink was aangetrokken.

En toen we weer op pad gingen vielen er zelfs druppels water uit de lucht. Dat mocht de pret niet drukken want John ving zijn tweede snoek van de dag. 75cm.

john1

Kort hierna haakt Anthony snoek nummer zoveel van de dag.

athony

Row ving ondertussen ook zijn visje. Een voorntje was in de rug gehaakt. Voordat opmerkingen zouden komen over het vissen met levend aas mocht deze ook weer zwemmen in het water. Dit keer zonder een haak in zijn rug.

Hierna wist Anthony weer een 60'er te landen.

En niet lang daarna mocht ik ook weer een snoek naar de kant toe leiden. Deze was vol voor Nick's darter gegaan. M.a.w. er kwam wat vindingrijkheid aan te pas om deze weer te kunnen onthaken want zo'n grote darter neemt in zo'n bekkie wel veel ruimte in. Toen de snoek was gemeten mocht die ook gauw weer zwemmen.

Terwijl Anthony en Row een andere brug gingen afvissen, ving Thomas zijn 2e van de dag. Deze werd losgetikt in het water.

Kort hierna hebben wij besloten terug te gaan naar de auto omdat John te veel last kreeg van zijn schouder. Onderweg haakten Row en Anthony weer aan die in de tussentijd ook vis hebben kunnen landen.

Redelijk dicht bij de auto was het op een stukje sloot speeltijd. Nadat John een snoek had gemist stonden Anthony, Row en John dat stukje uit te vissen. Anthony had de meeste mazzel, die wist de snoek te haken. Ook deze werd losgetikt in het water.

Bij de auto aangekomen was het tijd voor nog een foto en vervolgens gingen Anthony, Row en Thomas een andere stek afvissen met DirkJan en na een plaspauze gingen wij op weg naar huis.

groep

Het was een supergezellige dag, zo met zijn allen langs de waterkant te lopen. Ondanks de wind en af en toe wat sputters regen hebben veel lol gehad....

Deze zijn nog gevangen toen wij weg waren gegaan :