www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Kleine wereld

snoek

Na de korte vissessie van gisteren hadden we besloten dat we vandaag zouden gaan stekhoppen als het ergens niets zou zijn. Een strijdplan werd gemaakt. Aasjes verzameld en de statistieken van voorgaande jaren geraadpleegd. De wekker werd gezet en na een korte nacht ging deze met flink lawaai op tijd af. Na het wakker worden op ons gemakkie konden de spullen die we gisteren al hadden klaargezet ingeladen worden. Het was een kleine koude wereld. De mist was op sommige plaatsen erg dicht, maar zonder ongelukken en verkeerd rijden kwamen bij de plek aan waar we hadden willen vissen. Vanuit de auto konden we al zien: Dit wordt veel lopen en weinig vissen. Dus zijn we naar de plek van orige week gegaan. Daar de auto neergezet en de spullen gepakt en we konden gaan vissen. John was er al snel achter dat de laarzen die hij wilde gebruiken niet lekker zaten. Hij dus terug naar de auto en andere laarzen aandoen. Terwijl hij komt aanlopen zit hij nog hoe ik mijn eerste snoek mis. De snoek laat zich niet meer zien. Wat zo hoopvol begon deze dag werd een taai gelag.

We hebben heel wat waters afgelopen zonder dat we vis zagen. Tot we bij een hoekje kwamen wat vol viezigheid lag. Ik miste daar een snoek op de toad. Vervolgens zie ik hem niet meer. John proberen.... blijk de snoek te volgen en dat doet hij meerdere keren. Ook bij mijn pogingen. Uiteindelijk geven we ons gewonnen. Deze snoek laat zich niet vangen. Wij ondertussen allang blij dat we weer eens wat actie hebben gehad. Zo gaan we weer vol goede moed verder. John heeft een misser. Een snoek die de duiker uit komt bij naderen van John's aasje. Niet veel later heeft hij dan alsnog een hanger. Een mooie 70''er is vol voor de bbz gegaan.

74cm

Uiteraard had ik gisteravond juist de bbz uit mijn doosje gedaan. Vandaag heb ik bijna alles van wat ik wel bij me had al aan de speld gehangen. Maar goed, de snoek is er en een enkeling wil ook bijten.

Dus gaan we vol vertrouwen op nog meer vangsten verder. Als we dan vervolgens door vissen maar niets vangen gaat het vertrouwen ook weer achteruit. We maken nog een praatje met een karpervisser die ook op een vangst heeft zitten wachten en zich uiteindelijk ging opwarmen bij de kachel. Na een aantal wateren mist John totaal onverwacht weer een snoek. Bij de 4e poging is het dan eindelijk raak. De snoek hangt. 3 keer eerder beet hij naast het aasje.

wederom 74cm

We vissen de volgende wateren weer af en dan zijn we bij de auto. Tijd voor een heerlijke kofferbakmaaltijd:

pannetje soep

Als de maagjes gevuld zijn besluiten we een andere plek af te vissen. Een stukje rijden, auto parkeren en hoppa, we kunnen weer vissen.

Als ik bij John aan kom heeft al weer een snoek gemist. Snotver, het is echt niet mijn dag vandaag. Na een poos met de heuker te hebben gevist, schakel ik over op de rapper. Niet dat dat helpt want ook nu blijft het bij vissen. Tot mijn verbazing heb ik dan uiteindelijk toch een hanger, doordat deze net gehaakt zit los ik hem ook weer. Maar de actie is er en een klein beetje vertrouwen.

Een stukje verder is het dan een kleine rakker die vol voor de rapper gaat. Amper 35cm groot en zijn bekkie zit om de dreg. 1 haakpunt in de onderkant, 1 haakpunt in de bovenkant. John komt er achter dat hij zijn tang is verloren, gelukkig heb ik ook altijd een tang bij me waarmee het rakkertje kan worden onthaakt. Snel mag deze weer zwemmen. De rest van het water vissen we zonder actie af. Bij het teruglopen vindt John zijn tang terug.

Na nog een poosje doorgevist te hebben vinden we het wel mooi geweest. We gaan naar de auto en gaan ook lekker opwarmen bij de kachel thuis.