www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Twist Glyde Battle 2013

Nadeel van een battle winnen, je kunt thuis meteen aan de bak om een verslag in elkaar te draaien. Eerst zorgen dat al je foto's binnen zijn want zonder de plaatjes gelooft niemand je.

De 2e editie was voor ons ver van huis.

In Almere nog wel, eerste indruk "Hier zou ik nog niet dood gevonden willen worden." 1 grote Vinex stad/dorp/wijk, wel veel water viel ons onderweg al op en het zag er allemaal goed bevisbaar uit. Iets voor tienen komen we op de P-plek aan, er stond al een mooi gezelschap met een hoop onbekende gezichten. Even de natte handen schudden dus, want ja het regende en dat heeft het ook de hele dag gedaan.

De Friezen kwamen net na ons en ook mooi op tijd, vertrekken dan maar Frank heeft nog even kort de regels doorgenomen en we liepen met 16 man naar de dichtsbijzijnde sloot. Prachtig die eerste worpen overal zag je TG's vliegen. Zelfs vrijwel meteen een aanbeet voor Martin en hangen een vis van 73 cm. Leuk voor hem maar dat gaat natuurlijk niet de goede kant op, even een flink rookgordijn aanleggen dus

tg battle

Zodoende kon ik even wat meters pakken om lekker rustig een stuk water af te vissen, tijdens de battle is alles geoorloofd toch

De snoeken wilde helaas niet meewerken dus liepen we gezamelijk de sloot af. Poepscheppen viel gelukkig mee, wel tot de oksels in de blubber we zagen er dus al vrij snel uit om op te schieten

Ricky die ergens tussenin liep wist ook een vis te haken, terwijl daar toch al heel wat man langs was gelopen.

tg battle

Bart wist ondertussen nog een dode karper te haken maar die telde toch echt niet mee. Bij een brug aangekomen staan we alles goed uit te vissen tot we opeens gestoord worden door een blonde vrouw met de hond aan de overkant.

Het had zo de zus van Ben kunnen zijn want wat kon ze toch kwijken "Tis toch geen weer om te vissuhhh, mannuh." Dré in respons, "maar ook geen weer om de hond uit te laten, dus we komen zo wel een bakkie drinken met z'n allen." Had ie dat maar niet gezegd want ondertussen had ie geen oog meer voor z'n bait terwijl daar wel een snoek aan lag te knabbelen, een losser was het gevolg Jammer Dré, jezelf de volgende keer niet af laten leiden

Dan toch weer vanaf de overkant, beet hangen. Wederom Ricky die een vis eraan had.
Ja Frank zo ziet een snoek er dus uit!!!!

tg battle

Hij zet de target dus op minimaal 2 vissen of 1 meterse.

De sloot werd alsmaar smaller en ontoegankelijker, je zakte er echt tot de heupen in. Even stukkie overslaan dus en ander water opzoeken. Daar mocht ik dan m'n eerste snoek vangen, eerste een volger van onder een brugpeiler vandaan maar haalde m'n bait net op. Je zag de snoek echt nog zoeken dus ik een keer terug ploppen was voldoende, BAM hangen. Ook ik was van de nul af.

Ondertussen hadden we er een paar verkenners op uit gestuurd om een snackbar te zoeken, die zaten er volop om de hoek.

Altijd leuk met 16 man zwaar bepakt en zeiknat dwars door het winkelcentrum lopen en een frituur overvallen Eten stond lekker snel op tafel, laat dat maar aan die chinezen over.

Nieuwe klanten draaide verbaasd weer om nadat ze even door de deuropening naar binnen hadden gekeken

tg battle

Hup weer terug de natte kleren aan, altijd lekker en op zoek naar m'n 2e vis. Met 16 man op een rij een gracht uitwerpen tussen het winkelend publiek Opeens ben ik Bart kwijt, ik zag ook wat vaartonnetjes in de verte dus dat kan maar 1 ding betekenen Die heeft groot water geroken, gelukkig stak z'n st Croix Long Ranger overal bovenuit dus had hem weer zo opgespoord Klein jacthaventje met een mooie steiger erlangs aan een leuk uitziend meer. En dan wordt ie serieus hé, naar de uitgang haven gelopen om de Ranger eens aan het werk te zetten, zwiepppppp TG kan wel vliegen wel.

Na een paar worpen krijgt ie een aanbeet maar mis, ook ik een tik een paar worpen later. Snoekof misschien brasem het was iig vis, blijven gooien dus. Dan een mooie volger voor Bart, snoek dus we staan met z'n tweeën geconcentreerd te vissen komt die Forumduitser stiekem aangeslaufen an die Uberkant. "Het lijkt wel of jullie een vis hebben gezien."

Nee hoor d'r zit hier helemaal niets. En weer zien we de vis maar happen ho maar. Aaswissel voor mij, kleine roze moest het opknappen, die grote jongens had ie genoeg gezien. Bart blokt mooi de stek af door schuin naar de overkant te gooien, neue techniken zou Frank zeggen, dus ik had vrij spel. 1e worp BAM genadeloos erop, heerlijke dril echt een retesterke vis voor z'n formaat hij trok de hengel lang krom en ging mooi door de slip. Bart kon er net bij vanaf de hoge kant, hoppaaaa die is binnen. Met assistentie van Dré de vis onthaakt en gemeten, 89cm en lekker dik ook een hele mooie kleur.

tg battle

Ja ja Frank, wat gebeurd daar nou toch allemaal aan die Uberkant hé

Nieuwe target minimaal 2 vissen waarvan 1 groter dan 89cm of een meter, maar de klok tikte lekker snel door. In de haven zelf stond 10 man een kwartier lang 2 gespotte snoeken met de TG's te bombarderen maar ze wilden er echt niet uit. Dag zat er bijna op dus werd er een stuk in de richting van de auto's gelopen. Overwinning zat eraan te komen voor me maar je weet het maar nooit met der Forumduitser, ook Ricky was nog een linke want die kon met een haring de beker opeisen. Er zat dus maar 1 ding op voor me, de beker veilig stellen door nog een snoek te vangen, BAM om 15.58 was het echt beslist. Deze kleine dikkert die ik er lekker op zag klappen maakte van mij de Twistglyde Kampioen 2013

Frank pakte z'n verlies als een man op en schudde meteen de hand

Terug bij de auto's de prijsuitreiking door Nick, bedankt kerel ik heb er weer een mooie TG bij Daarna natuurlijk gebruikelijke en gezellige Viswereld Apres Vis die ditmaal niet tot de late uurtjes doorging want men was nat zeiknat en moe maar voldaan.

tg battle

Heren bedankt voor de leuke dag en jullie weten het hé, d'r kan er maar 1 de beste zijn

Tot volgend jaar!!!!

VisGroet,

HarmR

PS.

John en Grietha hartstikke bedankt voor deze super prijs, ben er echt heel blij mee. Ik mag minstens een heel jaar lang naar die beker kijken, een erg fijne gedachte. Die trolplug is ook echt super wat een prachtding, jullie hadden het goed ingeschat dat die wel bij me zou passen!!!