www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Eerste visdag van 2011

Vandaag zou het eindelijk moeten gaan gebeuren na de lange ijstijd. Eindelijk weer op zoek naar vloeibaar water en onze nieuwe aasjes uitproberen. Na eerst een langzame start van de dag te hebben gemaakt, hebben we de nodige voorbereidingen getroffen.

Nieuwe vispas en boekjes en bijlagen in de mappen. Aasjes voorzien van dreggen, laarzen, jassen en brood en drinken klaargezet. Nadat de auto was ingeladen gingen we op pad. De beoogde stekken waren ijsvrij. Dat zat al mee.

De aajses aan de speld en vor het eerst in 2011 konden we gaan vissen. Maar... de gemalen staan op volle toeren te draaien. De stroming is bizar hard. Actie is moeilijk te krijgen in de jerkbaits.

En het ergst van alles..... geen snoek te zien.

Na een uur proberen besluiten we een andere sloot te vissen.

Meestal is daar de stroming minder. Gelukkig ook nu was de stroming een stuk minder. Ik schakelde over op de snoekbaars twistglide nadat ik heel de tijd met de koi had gevist.

Ook het eerste stuk van deze sloot leverde geen vis op. John begon al: "we mogen blij zijn als we 1 vis haken". John had dat eerder moeten zeggen want binnen vijf minuten daarna had ik een losser. Niet veel later had ik weer een aan de haak. Een mooie 65'er had de twistglyde helemaal in zijn bek. Gelukkig deed hij zichzelf onder de kant onthaken zodat deze snel weer verder kon zwemmen. John had al zoiets van: "Jij hebt het vangende kleurtje". Dat klopte niet helemaal want nu was John aan de beurt. De eerste aanbeet van 2011 was meteen een hanger.

snoek

Vervolgens was het weer mijn beurt met een misser. Maar de 2e worp leverde wel een hanger op.

We zijn nog een stuk verder gelopen maar dat leverde niets op, dus terug naar het ene stuk van het slootje waar ze blijkbaar gestapeld lagen. Ook was ik weer de gelukkige (nou ja, gelukkige. . .) Een snoek pakte weer het aas en lostte ook weer. Hierna hadden we helemaal niets meer.

Tot slot nog even de vangende aasjes van vandaag:

Twist Glide NK

De gaten en krassen zitten er helaas al weer op en in: