www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Bizarre ervaring!!

snoek

Vandaag zelf geen PR gevangen maar wel weer bizarre ervaringen gehad. Het was vanmorgen redelijk op tijd als we wakker worden. John zegt gelijk: Gaan we nog vissen vandaag? Ja dat doen we.

Maar ja, drie kwartier later verlaat ik dank toch het oh zo lekker warme bed en beneden wordt ik op mijn gemakkie wakker. John heeft een voorsprong van 3 kwartier en die is al druk bezig met de voorbereidingen. Omdat hij gisteren zo lekker heeft gevangen op de buldawg heeft hij die ook voor mij te voorschijn gehaald. Omdat ik met mijn lichte hengeltje vis is het een mini variantje. Er wordt gepraat over de stek, waar zullen we naar toe gaan?

Eenmaal in de auto besluiten we om naar een andere plek te gaan. Daar aangekomen is de teleurstelling groot. De waterplanten zijn nog lang niet zo ver afgestorven als we hadden gehoopt en er ligt ontzettend veel blad op het water.

De spaarzaam bevisbare plaatsen worden dan ook zorguldig door ons afgevist. Bij een brug heb ik dan eindelijk de eerste hanger. Het water oogt erg ondiep en ik had er ook geen vertrouwenin, maar John was een andere plek aan het afvissen dus ik stond even de tiijd te doden door langs de brug te gooien. Voor mijn voeten knalt een dappere rakker op de mini buldowg. En deze blijft hangen. Omdat ie zo mooi is mag hij op de foto.

snoekje

Hierna lopen we richting de auto en bij een stuk water wat we eerst hadden overgeslagen begint mijn bizarre ervaring nummer 1 van vandaag. Terwijl ik de bulldawg binnen vis knalt er een snoek op en lost. Weer ingooien een weer knalt de snoek er op en lost. Bij poging nummer 3 weer raak. De snoek knalt er weer op.... en lost. Helaas is het geen echte volhouder want hierna laat deze snoek zich niet meer zien.

Terug in de auto besluiten we om naar een andere plek te gaan. Helaas levert dit niets op dus gaan we weer verder.

Bij stek nummer 3 krijgen we hoop. Het riet is gemaaid en water ziet er goed bevisbaar uit. Alleen is dat niet het geval op de plek waar we eigenlijk wilden vissen. Dus een rondje rotonde en terug naar het eerste stuk. We vissen hier flink wat water af en al snel heb ik weer een snoek aan mijn buldawg hangen, maar na een poosje lost ook deze. Dan maar weer verder vissen. John heeft vandaag helemaal geen actie. Maar ook ik moet lang wachten op een volgende aanbeet. Op een stuk wat John al heeft afgevist en waar ik mijn zoveelste worp doe begint bizarre ervaring nummer 2.

Ik vis mijn buldawg binnen en vanuit het midden van het water zie ik een snoek een omtrekkende beweging maken en voordat mijn buldawg bij de kant is, is deze vol gegrepen door de snoek. Deze wil ik echt niet lossen. Geconcentreerd dril ik de snoek die regelmatig er vandoor schiet. Ze wil zich zomaar niet gewonnen geven. John komt er bij staan en met zijn havinksogen achter de polaroid bril ziet hij meer dan ik. Ik hoor opeens naast me: Het zijn er 2. Ik ga naar het water staren en probeer te zien wat John ziet. En inderdaad, naast de gevangen snoek zwemt een kleiner exemplaar en het lijkt alsof deze de grote af en toe aanvalt. John aarzelt niet en gooit de streamer in het water om de 2ee snoek te vangen, terwijl ik daar sta bang te wezen dat ik mijn snoek weer zal lossen. De kleine snoek laat zich echter niet vangen maar als John de grote probeert te landen laat deze zich wel weer zien. Even lijkt het alsof John handen niet veilig zijn, maar toch kan de grote snoek worden geland. Onthaken is zo gebeurd aangezien ze maar net gehaakt zat. Het meetlint er langs voor de statistieken. En dan het fotomoment :

snoek

Auto's stoppen ook om te kijken maar rijden gelukkig snel weer door. De snoek mag weer zwemmen.

De eerste tijd kan ik niet meer geconcentreerd vissen. John is geinspireerd door mijn aasje en fabriceert een look a like in elkaar waar hij mee verder vist. Hierop heeft hij nog een misser.

Dan vind ik het wel mooi geweest. Er wachten nog wat huishoudelijke klussen als we thuis zijn. Teruglopend/vissend naar de auto zien we niets meer.