www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Zaterag 6-03-2010

snoekbaars

John en ik zijn vanmiddag ook even een paar uurtjes op pad geweest.

Ik moest vanmorgen eerst naar de kapper, duurde veel langer dan ik dacht :-(

Op weg naar huis maar vis en freestylers meegenomen.

Er is geen betere raad dan voorraad zeg ik maar....

Nadat de vis op was en de spullen bij elkaar gepakt was het de auto inladen en op pad gaan naar de visstek.

Goed voorbereid konden we ons daar eerst goed aankleden, muts op en ook handschoenen aan want er staat een venijnig koud windje.
Na een kleine wandeling te hebben gemaakt waren we bij het water, de eerste worpen werden al snel gemaakt.

Vanwege de in het verleden behaalde resultaten met het Mini OOG was dat mijn eerste keus van vandaag, maar helaas totaal geen vis die er in geinterresseerd was. Dan maar switchen naar het aasje wat ik van Nick heb gekregen. 2e worp, vast, nee, het zwemt, blijft diep, maar groot is het niet althans zo voelt het niet. Bij de kant aangekomen zie ik dat het een snoekbaars is, dus ik verbaasd tegen John: Snoekbaars....

snoekbaars

Deze mocht weer terug in het water.

Wij zijn verder gaan vissen. Onderweg naar een volgend water zagen we toch nog een winterslachtoffer drijven:

dode karper

Een behoorlijk grote karper (ik dacht eerst dat het een zwaan was) dreef in het water.

Aangekomen bij het volgende viswater mis ik vrij snel weer een snoek. Een eind verderop heeft John hetzelfde. Op die plek pak ik wel een snoek van 62cm. Deze zat vals gehaakt achter een vin en wilde niet bevrijd worden. Toen dat toch was gelukt mocht deze meteen weer zwemmen.

Vervolgens had John eindelijk een hanger. Een snoek van 55cm pakte de Freestyler.

snoek

Bij mij bleef het stil. Tot we bij een slootje kwamen waarvan John zei dat er 2 snoeken zouden zitten. De freetsyler werd gevolgd, maar ook mijn aasje van Nick werd gevolgd. De volgende worp mistte de snoek mijn aas en liet ik het John proberen. Maar er was geen interresse, nou dan zelf nog maar proberen en ja hoor, hangen.

57cm groot.

Hierna zijn we door blijven lopen en vissen. John had nog een paar missers, maar ik heb niets meer gezien.
Na 3 en een half uur vissen zijn we gestopt.