www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

FreeStyler "Battle 2013"

Zo de FreeStyler "Battle 2013" zit er weer op. Het is een mooie dag geworden met toch nog een redelijk aantal vis op de kant. Maar wel meer lossers en missers dan vissen op de kant.

Vroeger dan verwacht waren Grietha en ik wakker, het standaard ochtend ritueel werd ingezet. En voor we het wisten was de auto in geladen en reden we op ons gemak richting het viswater. Daar aangekomen duurde het niet heel lang of Adrie kwam ook al aangereden net als Harm en Herry.

Handen werden geschud een praatje word gemaakt, en niet veel later voegen Bas en Boyd zich bij ons, en precies op tijd komt Frank er ook aan rijden.

Iedereen maakt zijn hengels gereed, en spaninng loopt toch wel iets op voor dit $%$$%%^$#@@ aasje.

edereen is gereed en we starten met vissen Frank vangt al op zijn tweede worp de eerste snoek van vandaag :

We vissen verder en de eerste snoeken worden gemist of gelost door de andere, iets verder op is het Bas die zijn eerste van de dag kan landen.

De groep valt op een gegeven moment een beetje uit een, Frank weet nog een mooi snoekje te vangen. Het tempo ligt vrij hoog dus door het eerste stuk zijn we zo heen.

Op het nieuwe gedeelte aangekomen is het wederom Frank die als eerste weer een vis vangt van 75cm, de grootste van de dag tot nu toe.

We vissen stug door met zijn allen, dan uit het niets een tik op de FS en ook ik kan mijn eerste vis van de dag landen. Terwijl ik deze vis haak, is Boyd ook al druk aan het drillen en zo zijn we beide van de nul af.

Het laatste stukje water word afgevist, Adrie mist en lost de zelfde snoek 2 keer achter elkaar. Mij overkomt 2 minuten later precies het zelfde, we vissen dit stuk goed uit maar ze hebben er geen zin meer in. Iets verder op is het Herry die zijn eerste snoek van de dag haakt, na het onthaken en meten mag deze weer zwemmen. Op het begin van dit watertje van ook Adrie zijn eerste snoek van de dag, en haakt ook z'n eigen even met een dreg.

In de uithoek van dit watertje missen diversen mensen nog een paar vissen maar niks blijft hangen. Het is tijd om de richting de auto te gaan en vanaf daar gaan we een andere kant op, met een tussen stop in de patatzaak.

De meeste missen op de terug weg diverse snoeken, maar vanaf een afstandje zie ik Bas zijn tweede snoek van de dag vangen.

Na een korte stop op de parkeerplaats, voor een slok drinken gaan we vol goede moed verder. Met z'n allen vissen we een kleine sloot af, op een nogal duistere manier vangt ook Harm zijn eerste vis van de dag.

Na deze vis is het tijd om richting de patatzaak te gaan, daar aangekomen kijkt de eigenaar nogal verschrikt 8 man sterkt komt de zaak binnen en de bestellingen stromen binnen voor hem.

De patat en frikandellen en mexicano's smaken bij iedereen goed, der word druk gepraat en gelachen! Al lachend lopen we na het eten naar buiten om nog 2 sloten op dit stuk af te vissen, iedereen heeft zo weer zijn missers en lossers.

En het is toch weer Frank die nr. 5 van de dag vangt.

Na deze vis lopen we door naar het laatste stukje water van deze dag, nu is het Boyd die de tweede van de dag mag landen.

Het laatste stuk word nu afgevist, op het einde heb ik nog een misser. Maar het het is genoeg geweest voor vandaag, het is tijd voor de Apré-vis. en de prijsuitreiking. Terwijl iedereen zijn spullen op ruimt, is in korte tijd de groep weer compleet onder het genot van een biertje, cola of sinas nemen we de dag nog eens door.

Harm kan het niet laten en bot viert zijn agressie uit op een oude FreeStyler, 1 ding is zeker deze heeft het nooit gedaan en zal het nooit meer doen ook!

De prijzen worden ondertussen uitgereikt, en iedereen mag een keer grabbelen in de grabbeltas.

Bij deze willen we iedereen bedanken voor deze waanzinnige gezellige dag. We hebben er weer van genoten!

Volgend jaar weer een FreeStyler Battle?