www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

05-03-2011

snoek

Verleden week de forumdag gevist, en aangezien dat een zware klote dag was voor mij.

Doordat ik binnen het uur al last had van mijn schouder en ik al rond 11 uur weer terug was bij de auto, dit weekend eigenlijk besloten om niet te gaan vissen. Om mijn schouder een beetje rust te gunnen.

Vanmorgen vroeg wakker, koffie drinken en nog is koffie drinken.

Ik zo opeens tegen Grietha ik ga ff een uurtje op baars vissen in dat en dat slootje, stofwolk door de woonkamer heen. 2 minuten later ik ga mee zegt ze, oke is goed zeg ik.

Spullen worden in orde gemaakt, en we besluiten om vandaag gezond te doen en lopend naar de stek te gaan.

Daar aangekomen vissen we het water af, maar helaas geen baars is hier thuis vandaag.

We besluiten iets verder te lopen naar een ander water ook hier is de baars niet thuis, maar de snoek is hier aardig los. Ik weet al vrij snel 2 kleine snoekjes te vangen en al vrij snel vangt Grietha ook haar eerste van vandaag.

We zeggen tegen mekaar, we vissen toch op baars. Aangezien we toch nog een baars willen we vangen lopen we door naar een ander slootje. Daar aangekomen beginnen we het water secuur af te vissen, op een gegeven moment zegt Grietha wat tegen me. Ik kijk ff om zeg wat terug en kijk weer naar mijn spinnertje, op dat moment zie ik een dikke kop van een snoek weg draaien en ze duikt de diepte weer in.

Nog een paar worpen gedaan maar ze had geen interesse meer in mijn spinner, Grietha mist en lost deze dame nog een keer op een shadje daarna zien we haar jammer genoeg niet meer.

We vissen alle bruggetje af op dit water maar helaas geen baars is er thuis vandaag, we besluiten dat het tijd is om huiswaarts te keren.

We passeren de plek waar we die flinke dame miste en loste, we zeggen tegen mekaar nog even snel een paar worpjes maken hier.

Het zal mijn vierde worp zijn geweest, daar is ze weer, ze volgt de spinner. Ik versnel de spinner, ze zet aan om de spinner te grijpen. En het noodlot slaat toe, mijn hand schiet van de slinger van de molen. Spinner valt stil en zakt naar beneden, de snoek grijp volledig mis en laat der eigen weer de diepte in zakken.

Verbouwereerd staan we beide te kijken we gooien nog wat, maar ze wil echt niet meer. Zo opeens hoor ik Grietha roepen Johnnnnn ze schiet hier net bij de kant weg.

Grietha werpt de plek uit met een klein shadje, maar die wil ze helaas niet. Ik hang een tandem ondex spinner aan de speld. En probeer het hier nog een keer mee, derde worp ze komt weer onder de kant vandaan. Laadklep gaat open, schuift over de tandem spinner heen. Laadklep dicht en ze duikt de diepte in, de 3/15 grammer buigt flink door en ik kan niks inbrengen.

snoek 95cm

Zo opeens ligt ze in het oppervlak, Grietha heeft ondertussen al sfeerfoto’s genomen en legt de camera aan de kant en neemt de hengel over.

sfeer foto ;-)

Ik plat op de buik, en kan haar landen na enig getob maar de dame hebben we binnen. Ze zat wel diep gehaakt, maar onthaken was zo gebeurt ze zat met 1 dregpuntje gehaakt. Meten en foto momentje en ze mag weer zwemmen. We waren allebei enigszins verbaasd we hadden haar op 80cm geschat maar het meetlint kwam uit op 95 hele centimeters.

snoek 95cm

Nadat deze snoek weer weg zemt besluiten we om nu echt naar huis te gaan, al met al een leuk uurtje geweest met 4 snoeken op de kant. Volgende keer gaan we echt baars vangen hoop ik.