www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Leuke ochtend

Vandaag moest het voor mij ook maar weer eens gebeuren. Na 3 weken niet gevist te hebben vanwegen de rug wilde ik vandaag toch wel weer langs de waterkant struinen.

De rugpijn is helemaal weg, en dat al ruim een week dus ik kon het er wel op wagen. John had ook zin aan vissen, dus moest ik een beetje opschieten.

Dankzi het onweer van vannacht lagen we er laat in en in tegenstelling tot John kan ik wel lang slapen. Toen hij om 8 uur er uit ging draaide ik me nog een keer om.

Het is tenslotte vakantie. Nadat ik reserve spinners in mijn tasje had gedaan en vervolgens me gauw even had gedouchet konden we al snel vertrekken. John had de rest van de spullen al bij elkaar gezocht.

Bij de stek aangekomen krioelde het al van de vis in het water.

John liep door naar een ander stuk en ik stond te kijken naar al die verschillende soorten bij elkaar. Even de spinner er door getrokken maar geen aanbeten.

Dan maar verderop proberen. Daar ging het beter. Meteen al 2 missers.

Een eindje verder weer wel een hangertje maar doordat John mij wees op flinke karpers die voor zijn voeten zwommen lostte ik dit kleine baarsje. Niet veel verder dan toch een hanger.

baars

Een eindje verderop had John een snoek aan zijn aas. Ik gauw naar hem toe en John was al bezig met de landing, maar de snoek dacht er anders over.

Die sprong een sierlijke salto en lostte zo het aasje. Niet lang erna had ik baars 2 gevangen.

John was ook goed bezig, maar helaas bleven de snoeken bij hem niet hangen. Aanbeten genoeg had hij. Missers en lossers.

Als hij ze allemaal had gevangen . . . Ook het snoekje wat hij lostte pakte mijn spinner.

snoek

Een eindje verderop had ik baars 3 te pakken.

baars

Ze werden steeds kleiner. Baars 4 was nog kleiner.

We hebben nog een heel stuk verder gelopen, maar vissen was niet mogelijk. Overal zag het water er zo uit:

onbevisbaar

Op een klein stuk wat open lag had nog wel even een hele grote baars aan mijn spinner hangen, maar na een paar bonken op de hengel lostte deze.

We besloten maar terug te lopen. Inmiddels was het gestopt met sputteren en de zon kwam er steeds meer door. Het was knap warm geworden. De snoek liet het helemaal afweten. Ik ving nog baars 5 en 6.

baars

Bij een duiker wil John mijn hengel. Vakkundig gooide hij de spinner in de donkere buis en ja hoor, daar kwam John's eerste baars van de dag:

De volgende worp leverde weer een kromme hengel op. Een nog grotere baars was voor de spinner gegaan. Helaas wist deze de spinner ook weer te lossen.

Terug bij de auto dronken we eerst maar wat en liezen de fleeces achter in de auto. Dat was tenminste een stuk aangenamer.

We gingen hierna verder vissen. Ik lostte een baarsje en had net weer ingegooid toen ik John achter me hoorde roepen. Ik gauw binnendraaien en naar John. Ik zag hoe hij een flinke snoeken kop in zijn hand had.

De snoek was geland en onthaakte zichzelf. Even meten... 84cm. Een hele mooie vis.

snoek

Nadat de snoek weer was gaan zwemmen konden we in de weer met de zakdoekjes en spuitpleister. De snoek was aardig te keer gegaan bij het landen en had John's hand aardig open gelegd.

Na het verzorgen van zijn hand hebben we nog wat slootjes afgelopen, maar overal lag het vol met planten. En John was na het vangen van de laatste snoek ook wel voldaan, ik was met mijn 6 baarzen en 1 snoek ook niet ontevreden dus besloten we te stoppen met vissen en van de Mac naar huis te gaan.