www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Lang weekend 03-082012 tot 06-08-2012

Vrijdag 03-08-2012

Na een tijdje er naar uit gekeken te hebben was het eindelijk zover het lange visweekend stond voor de deur. Ruim van te voren hadden we al een hotelkamer geboekt in Breukelen om zo het vele rijden te voor komen .We hadden de kamer zo geboekt, mochten de vangsten goed zijn, dat we de kamer dan konden verlengen, met meerdere nachten.

Voordat we inchecken gaan we eerst de ochtend en de middag vissen, bij de het viswater aangekomen is de teleurstelling toch wel groot als veel water dicht ligt. Vele stukken zijn onbevisbaar daar dikke rietkragen of door de waterlelies die rijkelijk aanwezig zijn. Van de waterplanten hebben we niet echt veel last daar kan mooi tussen door gevist worden.

Zo goed en zo kwaad als het gaat weten we deze dag toch enkele baarzen te vangen en een snoekje te haken. Tegen de klok van 15:00 besluiten we om richting het hotel te gaan en daar in te checken.

We hadden dit keer voor een luxe kamer gekozen, en daar hebben we volop van genoten. Rond 18:00 zijn we iets gaan eten, en na het eten hebben we diverse waters op gezocht via google maps.

Mooie waters werden gevonden, hele mooie waters zelfs. Het enigste probleem was je mocht er niet vissen met onze vispas. We hebben besloten om de kamer niet te verlengen en om de volgende dag huiswaarts te gaan en andere wateren af te vissen. Maar eerst hebben we nog genoten van de luxe kamer.

Zaterdag 04-08-2012

Na om op ons gemak wakker te zijn geworden, zijn we eerst op ons gemak gaan ontbijten. Na diverse lekkere broodjes en bakken koffie gaan we richting huis.

Thuis aangekomen worden alle spullen opgeruimd en het verdere strijdplan voor de rest van het weekend word bedacht. We besluiten overdag thuis te blijven en een avondsessie in te plannen, een rondje door de polder opzoek naar baars.

Tegen 19:00 uur gaan we de polder in, het word een taaie avond diverse plekken worden aangedaan. En op 1 plek eten we diverse baarzen te vangen, met als kers op de taart een roofblei van een cm of 35.

Na een 3 tal uurtjes gaan we voldaan naar huis met deze vangsten, morgen is er weer een dag.

Zondag 05-08-2012

Na de goede avond sessie besluiten we deze Zondag vroeg weg te gaan naar het polderwater. Al vrij snel vangen we de eerste baarzen van de dag. Na de eerste vissen word het iets taaier en we moeten hard werken voor onze visjes maar mondjes maat komen er toch baarzen op de kant.

Na een lang visloos stuk, weet Grietha toch weer de baarzen te vinden. Na een kleine pauze, de warmte begint nu wel erg te worden. Besluiten we nog 1 gedeelte af te vissen, en dar weet Grietha nog een aantal baarzen te vangen.

Na haar laatste baars besluiten we huiswaarts te gaan, we passeren nog 1 stukje water. Ikzeg tegen Grietha nog 1 worpje je weet maar nooit wat er zit. En het gebeurt een mooie baars van een cm of 25 klapt vol op de spinner. Deze zit rot gehaakt en mag gelijk weer zwemmen. We kijken mekander voldaan aan, het is genoeg zo, we gaan naar huis. Met 14 baarzen en eerlijk verdeelde vangsten hoor je ons niet klagen.

Thuis aangekomen, de dag nog is door genomen en het was een top ochtend in de polder. Morgen neemt Grietha een rustdag, en ik ga me eigen voorbereiden voor een dag op de rivier met Gerrit-Jan.

Maandag 06-08-2012

Vandaag stond een sessie met GJ aka Corshad op het programma, de eerste aanbeten en vissen vingen we al snel.

Daarna werd het taai heel taai. Meters water gelden onder de boot door zonder aanbeet, totdat we een vertikaal visser tegen kwamen. Na een kort praatje hoe en wat, hebben we onze visserij veranderd. We gingen een meter dieper vissen dan dat we eerst deden, en dat werpte zijn vruchten af, al vrij vlot kwamen mooie vissen in de boot.

Na een lange stilte zo opeens een vage aanbeet voor GJ, en dat heeft een mooi resultaat, een mooie 90er is voor even de zijn.

Na deze snoek vangen we nog enkele baarzen, ook ik mag me eerste rivier snoek verwelkomen in de boot. Na nog een laatste ronde is het tijd om naar huis te gaan,met 14 vissen in de boot een geslaagde dag die taai begon.

Morgen gaan we weer werken, maar na zo'n leuk visweekend kunnen we er weer een tijd tegen aan!