www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Mistig!!!

snoek

Na het visavontuur van John gisteren lag John vroeg in zijn bed gisteravond.

Ik lag er iets later in maar toen ik vanmorgen wakker werd was het nog donker.

In de veronderstelling dat John lag te slapen sloop ik de trap af naar beneden om daar tot de ontdekking te komen dat John al wakker was.

Zo zaten we allebei heel vroeg wakker te zijn in de kamer.

Al snel kwam het ter sprake. Wat gaan we doen vandaag? Ik had me al voorgenomen om even op de baars te gaan vissen en John dacht er hetzelfde over.

De stek was ook zo bepaald dus was het spullen bij elkaar zoeken en op weg naar de plek waar we wilden vissen. Puur op de Tomtom reden we weg want het was knap mistig.

mistig

Ik moest goed op de lijnen letten want veel meer was er niet te zien. In een scherpe bocht naar links zagen we ook al een slachtoffer van de mist. De bocht was gemist. Even gevraagd of de man ook hulp kon gebruiken maar dat had hij al geregeld. Dus vervolgden wij onze weg.

Daar waar we wilden vissen ging het niet. Er was een wedstrijd gaande. Een stuk verder konden we dan vissen. De auto in de berm en uitstappen en gaan. John rechts van mij op een steiger.

Ik vistte de kleine spinner lang waterplanten en had al snel een losser. Een baarsje van 10-15cm had de spinner gepakt. Niet lang daarna viste ik langs de steiger en zag hoe een knappe baars de spinner pakte. Die bleef hangen en ik John roepen. Ik heb een nieuw PR! Een andere baars van dezelfde grootte kwam ook nog even kijken en bij het landen viel mijn PR baars van de haak en verdween weer in het water. John telde hem wel. Vol goede moed viste ik weer langs de steiger en ja hoor. er komt weer een dikke baars onder de steiger vandaan en slurpt zo de spinner op. Deze was nog groter.

Met wat moeite, John ging plat op de buik op de steiger liggen, kon deze baars wel worden geland. Even onthaken en het foto's maken kon beginnen. Terwijl John bezig was met foto's maken stopt er een auto. Een man en vrouw, beide met fototoestel komen er uit en het geklik begint. En ik maar denken: Huh, paperazzie hier in de polder?

Enfin, ook maar even voor hem geposeerd en ons e-mail adres gegeven. Het waren hobby fotografen die speciaal de polder in waren gegaan om foto's van de mist te maken, maar het was eigenlijk te mistig om goede foto's te maken. De foto's van John:

nieuw pr

Na deze vangst zijn we verder gegaan. We zijn nog ergens weggestuurd want dat water was privé.

We hebben hele mooie stekken voor de aankomende winter gezien, maar dan moet het niet gaan vriezen...

Terug in Ridderkerk hebben we ook nog even gevist, maar het was ondertussen zo warm dat we besloten te stoppen.

Nog een fotootje van een plekje vanmorgen:

stek

De foto's van de hobby fotografen

foto hobby fotograaf

We zijn deze twee mensen zeer dankbaar voor de foto's die zij gemaakt hebben.