www.viswereld.nl

Voor en Door vissers

Hemelvaartsdag 2011

snoek

Hemelvaartsdag, dus wij allebei vrij van het werk.

Wat zullen we gaan doen, dat was al dagen de vraag. Met de boot weg of gaan we struinen en als we gaan struinen waar gaan we dan struinen. En zo werd het gisteravond en nog was er geen besluit gevallen. Laat op de avond bsloten we dan maar te struinen en we zouden iets later dan in eerste instantie gepland op pad gaan, vanwege de tijd dat we ons bedje hadden opgezocht.

En zo werden we vanmorgen gewekt door de wekker. Vrij vlot waren we allebei uit bed en zaten we achter een bak koffie wakker te worden. De visspullen stonden al klaar, het was alleen nog wat aasjes wisselen want wat zijn de vangende aasjes.

Met de naar ons gevoel juiste keus gingen we dan op pad. De eerste wateren leverden al helemaal geen vis op. Niets was er te zien.

John zei al: we mogen blij zijn als we 1 vis zien.
Maar ja, niet vissen is niet vangen dus bleven we stug volhouden en ja hoor.

Daar had John de eerste van de dag te pakken. Onder toeziend oog en met commentaar van toeschouwers werd de snoek gedrild.

70er

Niet veel verder stond John op een brug en riep mij. Bij de brug langs het kantje lag een indrukwekkende snoek. John probeerde he te vangen maar helaas had deze geen trek.

Een eindje verderop was er wel een die bij John bleef hangen.

81cm

Ik zag helemaal niets bij het binnen halen van mijn aas. Een eind verderop eindelijk wel. Baars zag wat in mijn aas en volgde.

Weer een eind verderop had ik dan de eerste en enige snoek aanbeet van de dag. Alleen mistte deze mijn aas compleet. Een 2e poging kon ik niet wagen want John had weer een snoek.

Het landen van deze snoek was een waar hels karwei, want door de shuine kant gleed John bijna in het water. De lijn zat vol drap van waterplanten. Toch lukte het ook om deze snoek te landen.

72cm

Vervolgens hebben we nog verder gevist maar behalve baars achter het aas aan hebben John en ik niets meer gezien.